Generalforsamling i Tude Ås Bådeklub 2022.
Afholdt i Kelstrup forsamlingshus søndag d. 6. Marts kl. 10
Dagsorden:
- Valg af dirigent
Svend Åge Petersen blev valgt som dirigent.
- Valg af referent
Poul-Erik Jørgensen blev valgt som referent.
- Bestyrelsens beretning
Indsat:
Bestyrelsens beretning for 2021
”Det er så svært at komme ud at sejle i Storebælt fra Tude Å,det er simpelthen for besværligt, derfor vil jeg melde mig ud af klubben.”
Sådan har beskeden lydt i telefonen eller på mail mange gange i det sidste år og desværre også i år.
Det er svært at argumentere imod sådan en besked, for det er fakta og lige præcis Tude Å Bådeklubs akilleshæl
Der bliver gjort opmærksom på de specielle forhold ved ind- og udsejling af åen i informationsbreve og på hjemmesiden, men virkeligheden overrasker mange.
I år har indtil nu 10 meldt sig ud af klubben for sæsonen 2022.Den 1. marts var det sidste indbetalingsdag for medlemskab i 2022.
Vi er pt. 2. marts 2022, 34 betalende medlemmer fordelt på 19ophalere, 9 brolejere, 4 medsejlere og 2 passive.
Det er ikke fordi der ikke er interesse om klubben og et muligt medlemskab. Det vidner de mange henvendelser for medlemskab om, men når det kommer til en indmeldelse, er mange stået af, da deres båd stikker for dybt til at kunne komme ud i Storebælt. Det er selvfølgelig klubbens pligt ikke at tegne et skønmaleri, men oplyse om de faktiske forhold ved udsejlingen.
Hvad er en forening eller hvad er en klub eller hvad gør en forening eller klubs berettigelse, det er spørgsmål vi i Tude Å Bådeklub skal stille os selv. Er vi en klub hvor der er aktiviteter og fællesskab om det at sejle og fiske for medlemmerne, eller er vi en klub hvor bestyrelsen arbejder med kontingenter, medlemslister, post, græsslåning, sivskæring, møder, hjemmeside, information til nye og udmeldte medlemmer, for blot at administrere et ophalersted til Tude Å på lejet grund. Spørgsmålet må være: Er det nok for at vi har en Tude Å bådeklub, er det en berettigelse og er det arbejdet værd. Så hvis vi ønsker at der skal mere foreningsliv til, skal der tages initiativer til dette fra medlemmer. Det kunne være en fiskekonkurrence, en tur sammen på Bæltet eller noget helt andet – kun fantasien sætter grænser. I de ”gode gamle dage” var der sådanne aktiviteter, endda Sankt Hansbål, men tiden er måske løbet fra det, måske er tiden løbet fra Tude Å Bådeklub….
En ting er sikkert:
Hvis medlemstallet fortsat falder og dermed indtægter samme vej, er lukning af Tude Å Bådeklub uundgåelig.
Der er heldigvis også noget at glæde sig over. Der skal lyde en stor tak til bestyrelsen for at bruge tid og kræfter på medlemslister, regnskab, lejekontrakt-aftale-møder og ikke mindst at møde op den 1. mandag i maj, juni, juli, august og september måned, for at give den en skalle med hækkesaks, buskrydder, plæneklipper og meget mere – også tak til vores revisor og revisorsuppleanter samt lodsejer
Og tak til alle dem der kunne deltage ved arbejdsdagen
Pbv Anders
Bestyrelsens beretning blev godkendt
- Forelæggelse af regnskab
Benny Kryll fremlagde regnskabet og efter få opklarende spørgsmål om, hvor længe klubben ville kunne klare forpligtelserne uden nye medlemmer, blev regnskabet godkendt.
- Indkomne forslag
Der var ikke indkommet nogen forslag.
- Fastsættelse af kontingent for 2023
Bestyrelsen forslog at kontingentet blev fastholdt uden ændringer. Forslaget blev godkendt.
- Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter
Henrik Krogh og Anders Ole Olsen modtog genvalg til bestyrelsen. Erik Ravn blev valgt som nyt bestyrelsesmedlem.
Lars Rud modtog genvalg som suppleant og Jan Nielsen blev valgt som ny suppleant.
- Valg af revisor og revisorsuppleant
Svend Åge Petersen blev genvalgt som revisor.
Jens Erik Amberg blev valgt som revisorsuppleant.
- Eventuelt
Herunder blev formandens spekulationer vedrørende klubbens fremtid fra bestyrelsens beretning drøftet.
18 medlemmer deltog i generalforsamlingen.
Referent: Poul-Erik Jørgensen